Közösségfejlesztés

Fucking Strong Coffee

Az Amszerdami Kávéfesztivált idén a Westergasfabriek területén rendezték meg, már csak a helyszín miatt is érdemes volt felkeresni. Egy rehabilitált gázgyári területről van ugyanis szó, nagyon hasonló épületállománnyal és miliővel, mint amilyet Óbudán találunk, adaptív újrahasznosítás szempontjából sem utolsó élmény.

westergasfabriek

A kávéfesztiválok hátránya, hogy miután a nevezett termék fogyasztásának mégiscsak van valami észszerű határértéke – akárhányszor is léptem én már ezt át – mégiscsak szelektálni kell, hogy melyik standon kóstolsz.

Marad tehát az első benyomás, a megkülönböztető márkaérték, és hát ki tudna ellenállni egy ennyire őszinte, sallangmentes névnek:

A Fucking Strong Coffee az, aminek hirdeti magát: masszív löket koffein.

Első ránézésre és kóstolásra.

Aztán a csapattal elbeszélgetve kiderül, sokkal több ennél.

Az a három fiatalember ugyanis, akik e kiváló márka mögött állnak, egy norvég, egy francia és egy amerikai, rájöttek arra, hogy az emberek jelentős része igencsak megriad a „speciality kávé” és hasonló kifejezések hallatán, és igyekszik menekülni az újhullámos kávésznobériától, nem találván semmilyen kapcsolódási pontot a saját hétköznapi élete, kávéfogyasztási szokásai és e számára teljesen ismeretlen, idegen és túlhipeolt jelenség között.

Kiválasztottak tehát egy kőbalta egyszerűségű nevet, kreáltak hozzá egy szándékoltan „primitív”, a paradicsomkonzervek hangulatát idéző designt, és piacra dobták a terméküket. Ami amúgy speciality, minőségében elsőosztályú, társadalmi küldetését tekintve pedig nem akármilyen feladatra vállalkozik.

A termelő és fogyasztó kapcsolatát a fiúk egyenesen odáig vitték ugyanis, hogy kávéfogyasztóként lehetőséged van üzenni annak a ruandai kisközösségnek, akik munkája révén előállt az italod, sőt, időnként olyan utazásokat is szerveznek, amikor ennek az afrikai közösségnek egy-egy tagját elhozzák Európába.

A Fucking Strong Coffee nem más tehát, mint egy csúcsminőségű termék, egy már-már szarkasztikusan antisznob brand és egy minden részletében végiggondolt etikus üzleti vállalkozás keveréke.

Követendő kombináció, ha engem kérdeztek.

Tags:

Kapcsolódó bejegyzések

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Fill out this field
Fill out this field
Adjunk meg egy valós e-mail-címet.
You need to agree with the terms to proceed

Bauhaus 100 – Budapest 100